ראיון עם הקצב בני מויאל
מאת: אבישי נובינסקי
מאז שהוא זוכר את עצמו הסתובב בני מויאל באטליז של אביו ברחוב שאול המלך בכפר סבא ולמד את העבודה. האטליז הוקם בשנת 1965, וצבר לו דור שני ואף שלישי של לקוחות נאמנים. לפני כ-15 שנה החל בני מויאל לנהל את המקום. נפגשתי איתו כדי לשמוע על עבודתו ואיך שומרים על עסק מצליח במשך כל כך הרבה שנים.
בני, איך אתה משווה את האטליז של היום לזה של שנות השישים והשבעים? "אני חושב שההבדל העיקרי הוא הטחינה. פעם טחנו בבית, היום אנשים מעדיפים לקנות בשר טחון. פעם חלקים, כגון אסאדו וחזה היו נחטפים רק בחורף, אבל נשארים על המדף בתקופת הקיץ החמה, היום החלקים האלה נמכרים לאורך כל השנה".
ממי אתה קונה את הבשר? "אין לי ספק קבוע. בכל פעם ממישהו אחר – בהתאם למחיר ולסוג הבשר שאני צריך".
ועל מה אתה מקפיד במיוחד בקניית הבשר? "על שלושה דברים: על איכות הבשר שתהיה משובחת, על הכשרות, וכמובן גם על המחיר".
עם אילו בעיות אתה מתמודד ביום-יום? "בחצי השנה האחרונה הייתה עלייה משמעותית במחירי הבשר הטרי, בעוד מחיר הבשר הקפוא לא השתנה. זה גורם לכך שיותר אנשים מעדיפים לוותר על האיכות של הבשר הטרי לטובת המחיר של הקפוא. מעבר לכך, לעתים, הרשתות הגדולות מוכרות בשר קפוא ונותנות לצרכן להבין שמדובר בבשר טרי. צריך לדעתי לחוקק חוק שיורה לכל מי שמוכר בשר, לכתוב בפירוש מהו בשר טרי ומהו בשר קפוא.
היית בכנס הקצבים האחרון, איך התרשמת ממנו? "זה היה כנס נחמד שתרם לי מאוד. הכנסים האלה, בתוספת הפעילות שעושה מועצת הבקר, תורמים מאוד למכירות של בשר בקר טרי. הם עוזרים להעלות את המודעות שלנו, הקצבים, וכפועל יוצא, את הביקוש של הלקוחות".
כיצד אתה שומר על הלקוחות שלך? "בראש ובראשונה אני מקפיד למכור רק נתחים איכותיים, מהסוג הטוב ביותר. מעבר לכך, אני מייעץ ללקוחות אילו חלקי בשר לרכוש ואיך להכין אותם. הטלפון שלי זמין תמיד לקליינטים ואני מייעץ להם גם בשעות שהאטליז סגור".
מהו ה"אני מאמין" שלך כקצב? "איכות ללא פשרות ושירות ברמה גבוהה הם עקרונות ברזל שמלווים אותי תמיד. מעבר לכך, קצב טוב צריך להיות עם האצבע על הדופק – להתעדכן כל הזמן בחידושים ובשינויים, לגלוש באינטרנט ולקרוא חומר על התחום".
|