up למעלה

בשר בתזונת נשים הרות ומניקות

שכיחות אנמיה מחוסר ברזל שכיחה בקרב נשים בגיל הפוריות עקב איבודי ברזל המתרחשים במהלך הווסת ובמהלך ההיריון.

ההמלצות לצריכת ברזל במהלך ההיריון עולה מ- 15מ”ג ל-27 מ”ג ברזל ביום. חוסר בברזל עלול לפגום בהתפתחות העובר.

אנמיה חמורה בתקופת ההיריון קשורה לשכיחות גבוהה יותר של לידות מוקדמות ולתינוקות במשקל לידה נמוך.

רמות נמוכות של אבץ נמצאו קשורות אף הן למשקל לידה נמוך של התינוק.

במהלך ההיריון שכיחה גם תופעה של מחסור בוויטמין B12. מחסור זה עלול לגרום להפרעות עצביות של התינוק.

על כן מומלץ לצרוך בשר בקר המכיל ברזל מסוג הם שנספג היטב בגוף ושיכול לעזור לספיגת הברזל ממזונות נוספים, אבץ וויטמין B12.

חשוב לעקוב אחר רמות הברזל וויטמין B12 בדם בתקופת ההיריון ולאחר הלידה. במידה שהתזונה אינה מספיקה, כדי לענות על הצרכים התזונתיים, יש ליטול תוספי תזונה (בהתאם להמלצת הרופא המטפל).

תמונה מאתר pixabay.com

שווה לקרוא

בשר בקר עוזר לילד לחשוב

בשר בקר עוזר לילד לחשוב

תזונה מאוזנת, מגוונת, במינון המתאים…
קרא עוד
בשר בקר טרי, גם לפעוטות בריא

בשר בקר טרי, גם לפעוטות בריא

בשר בקר טרי, גם לפעוטות…
קרא עוד
ברזל ובשר בגיל הזהב

ברזל ובשר בגיל הזהב

עם העלייה בגיל חלה ירידה…
קרא עוד
גודל פונט